יום חמישי, 13 במאי 2010

חתנים, היזהרו: מערכת 'הארץ' החליטה ש"אם אשכחך ירושלים" זו הסתה

מאמרי המערכת של עיתון 'הארץ' הם הטקסט מעצב דעת הקהל הראשי של האליטה בישראל. בכל יום הם מושכים עוד קצת שמאלה, וגוררים אחריהם את המפה הפוליטית כולה. בכל יום כמעט הם מספקים הפתעה חדשה. שעשוע, אם אתם במצב רוח טוב. בכייה, אם אתם לוקחים ללב.

היום, כך נדמה, נשבר שיא חדש. מאמר המערכת מוכתר במילים "יום ההסתה בירושלים", וגילויי ההסתה הנמנים בו הם אמירתו של ראש הממשלה "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני," והתחייבות של ראש העירייה שההקפאה בעיר לא תימשך. לצדם נזכרת גם הכרזתו של השר לביטחון פנים על כיבוד שלטון החוק בירושלים - הדבר החביב ביותר על הארץ בימים כתיקונם, כל עוד החוק אינו נוגע לאזרחים השווים יותר, אלה שעומדים מעל לחוק, כלומר ערביי ארץ ישראל לסוגיהם. 

עוד נמנה במאמר גילוי ההסתה של שר החינוך, ששולח תלמידים לסיורים בעיר. תוך סילוף חמור של מה שנכתב באותו עיתון רק השבוע, זועק מאמר המערכת ש-400 אלף תלמידים ביקרו השנה בהר הבית ובעיר דוד. הנתונים שפרסם הארץ מוקדם יותר השבוע הם ש-400 אלף ביקרו בירושלים, ומתוכם 22 אלף בהר הבית (כולל בתי ספר ערביים) ו-37 אלף בעיר דוד. אבל למה להיתפס לקטנות כשמטפלים בהסתה האיומה של הימין, שמעז לאהוב את ירושלים.

ההיסטוריה מלמדת: מה שהיום הוא מאמר מערכת משונה של 'הארץ', מחר הוא הקונסנזוס של השמאל, ומחרתיים הוא הבסיס הלגיטימי היחיד לדיון הציבורי בישראל; מי שאומר אחרת יוכתר בפי הרזי-ברקאים 'הזוי' ו'ימני קיצוני'. כדאי לשנן זאת כבר עתה, אם כן: 'אם אשכחך ירושלים' זו הסתה. חתנים, היזהרו.

להלן המאמר במלואו. גזרתי והדבקתי.

הארץ, כ"ט באייר תש"ע, 13.5.2010
מאמר המערכת

יום ההסתה בירושלים

זה זמן רב משמש יום ירושלים תירוץ לימין הקיצוני להשתלח בערבים תושבי מזרח העיר ולהפגין בשכונותיהם נוכחות אלימה. השנה עבר שרביט ההסתה מן השוליים ההזויים אל מרכז הזירה הפוליטית - הממשלה.

מכל המקומות בעיר בחר השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחגוג בישיבת "מרכז הרב". לנוכח התלמידים השרים בדבקות "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני" הבטיח נתניהו לראש הישיבה, הרב יעקב שפירא, ש"מעולם לא ויתרנו על ירושלים".

מוטב היה שלא לומר את הדברים האלה עתה, ודאי שלא במקום המזוהה עם התנגדות עיקשת לכל הסדר בבירה. הגדיל לעשות ראש העירייה, ניר ברקת, שהתחייב שההקפאה לא תימשך. וכאילו לא די בכך, הזדרז השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', להגיב על בקשת ארצות הברית להימנע מצעדים פרובוקטיביים בבשורה "נחזור להרוס בתים במזרח ירושלים כבר בימים הקרובים".

אך את ההישג הבולט מכולם רשם שר החינוך, גדעון סער, שהכפיל את שיעור התלמידים המבקרים בהר הבית ובעיר דוד מ-200 אלף לפני שנתיים ל-400 אלף מתחילת שנת הלימודים הנוכחית. על פי התוכנית החדשה שגיבש משרד החינוך בהנחיית השר, התלמידים מחויבים לבקר בירושלים שלוש פעמים לפחות במהלך 12 שנות לימודיהם.

לכאורה אין בכך פסול, אלא שהביקורים מתמקדים באתרים ברובע היהודי, במנהרות הכותל, בשער ציון ובחפירות הכותל הדרומי - כולם שנויים במחלוקת ועומדים על הפרק במשא ומתן עם הפלסטינים וכולם קשורים להתיישבות היהודית החדשה במזרח העיר. הסיורים, המתנהלים בהדרכת העמותה הימנית הקיצונית אלע"ד, מתעלמים בגסות מקיומם של הפלסטינים ונושאים אופי של אינדוקטרינציה לאומנית-דתית מובהקת. עמדת הממשלה מדאיגה במיוחד לנוכח המעשים הכוחניים בשטח - הידוק חגורת ההתיישבות היהודית מדרום וממזרח בשכונות הצופות כולן אל הר הבית.

ההסתה המסוכנת של הממשלה, המחרישה את מלמולי ההבטחות הרפים לארה"ב, מצטיירת כמדיניות האמיתית של ישראל השבוע, עם פתיחת שיחות הקירבה.

עד כאן מאמר המערכת של הארץ. יש רופא בקהל? 



אין תגובות: